16.10.2023р.
Лист МОН України від 29.09.2022 року 1/11471-22 "Про роботу асистентів вчителів»
16.10.2023р.
Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році
Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр
09.10.2023р.
Індивідуальна освітня траєкторія: запитання й відповіді для директора школи
02.10.2023р.
КОРЕКЦІЙНІ ПРОГРАМИ
21.09.2023р.
Асистент вчителя/вихователя в інклюзивному просторі
АСИСТЕНТ УЧНЯ (ДИТИНИ)
Забезпечує в освітньому процесі соціальні та соціально-побутові потреби здобувача освіти з особливими освітніми потребами (далі – ООП).
Асистентом учня (дитини) може бути один із батьків (інший законний представник) здобувача освіти, уповноважена ними особа або соціальний робітник, який надає соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання. Він забезпечує соціально-побутові потреби дитини, допомагає в пересуванні, здійснює корекцію небажаної поведінки.
АСИСТЕНТ УЧНЯ (ДИТИНИ)
не є педагогічним працівником та не призначається на посаду керівником закладу освіти.
07.09.2023р.
04.09.2023р.
31.08.2023р.
Управління Державної служби якості освіти у Черкаській області
Індивідуальна форма - одна з форм, за якою, відповідно до законодавства, може здобуватися повна загальна середня освіти.
21.08.2023р.
Про комплектування спеціальних груп у ЗДО
17.08.2023р.
Так, саме так)) Інклюзія передбачена і у закладах позашкільної освіти. І є форма індивідуальної програми розвитку, тому вже готуємось до нового навчального року.
Разом до Перемоги!
Режим доступу до матеріалів: https://drive.google.com/.../1bC.../view
10.08.2023р.
Методичні рекомендації щодо організації безпечного освітнього середовища для осіб з ООП
https://mon.gov.ua/.../Lyst.MON-1.11479-23.vid.03.08.2023...
03.08.2023р.
«Про затвердження типової програми підвищення кваліфікації практичних психологів закладів освіти «Психолого-педагогічні методи та інструменти роботи з психологічною травмою, обумовленою воєнним станом», наказ МОН № 560 від 15 травня 2023 року.
03.08.2023р.
Наказ № 708 від 08.06.2023 року
"Про затвердження Типової програми спеціальної підготовки асистента учня (дитини)"
31.07.2023р.
ВСТУП ОСІБ З ООП ДО ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
22.05.2023р.
«Про затвердження типової програми підвищення кваліфікації практичних психологів закладів освіти «Психолого-педагогічні методи та інструменти роботи з психологічною травмою, обумовленою воєнним станом», наказ МОН № 560 від 15 травня 2023 року.
«Освіта. Важливе» в Телеграмі – t.me/OsvitaVazhlyve.
09.05.2023р.
Зони відповідальності на уроках та поза ними асистента вчителя, асистента дитини та вчителя – юридичне розʼяснення
06.04.2023р.
До уваги спеціалістів, що проводять корекційні заняття за цивільно-правовими угодами
06.03.2023р.
Що таке пандус
Пандус — це суцільна полога площина, завдяки якій маломобільні групи населення можуть самостійно подолати перепади висот на своєму шляху. Тож будь-які сходи (або інші бар’єри) мають дублюватися пандусом.
Чи завжди треба робити пандус
Однозначно так! Пандусами користується велика кількість українців: люди з інвалідністю; батьки з дитячими візочками та дітьми до 7 років; вагітні жінки; літні люди; люди з тимчасовими порушеннями здоров’я; люди з дорожніми або господарськими валізами.
Коли можна не робити пандус
Коли вхід на рівні з тротуаром, або є робочий підйомник/ліфт, яким людина може скористатися самостійно у будь-який час.
Яким має бути пандус
Кут ухилу пандуса має бути 3–5 градусів. Якщо кут набагато більший, то цей пандус може нести небезпеку для життя. Наприклад, для людини, яка пересувається на кріслі колісному.
Ширина пандуса від 1,2–2 м. Вужче пандуси краще не робити, адже люди не можуть ним скористатися.
Співвідношення висоти перепаду до довжини пандуса — 1:20 (допускається 1:12 — 8 % (менше 5 градусів)). А якщо висота не вища 20 см, тоді допускається 1:10.
По всій довжині пандус мають супроводжувати поручні з обох боків на висоті 0,7 і 0,9 м. Поручні роблять заокругленими на кінці. Вони виступають за початок і кінець пандуса (на 30 см).
Після кожного підйому на 0,8 метра необхідно продумати горизонтальні площадки глибиною не менше 1,5 м.
Пандус роблять із шорсткої та не слизької поверхні. Початок та кінець пандуса візуально контрастують з іншими поверхнями.
Відбудуймо країну доступну для кожного! Партнери проєкту — British Embassy Kyiv.
Опис зображення: на картинці розміщено фрагмент фотографії з нормативним пандусом, встановленим біля будівлі. Текст на картинці: яким має бути нормативний пандус?
26.02.2023р.
Зони відповідальності на уроках та поза ними асистента вчителя, асистента дитини та вчителя – юридичне розʼяснення
26.01.2023р.
Корисні поради про те, як працювати на порталі "Україна.Інклюзія" (https://ircenter.gov.ua/)
Робота в АС "ІРЦ" - добавляємо другу ІПР
09.01.2023р.
Міністерство освіти і науки України
6 січня 2023 року, на засіданні Уряду ухвалили проєкт розпорядження КМУ щодо розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
Про це повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет https://t.me/SerhiyShkarlet/1920.
«Нині в Україні понад 45 тис. осіб з ООП навчаються в інклюзивних групах закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти», – зазначив Сергій Шкарлет.
Майже 304,6 млн грн будуть розподілені між областями для проведення додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять для здобувачів освіти з ООП.
02.01.2023р.
ЗАПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ
14.11.2022р.
ДОШКІЛЬНА ОСВІТА
Дошкільна освіта є важливим етапом для цілісного розвитку дитини. Нині її зміст органічно пов’язаний з ідеями Нової української школи: він забезпечує наступність між дошкільною та початковою освітою в умовах шкільної реформи.
В Україні дошкільна освіта є обов'язковою частиною у системі безперервного навчання. Відповідальність за навчання дитини у дитсадку несуть її батьки або особи, які їх замінюють, та навчальні заклади, де діти перебувають.
ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ
https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/programi-rozvitku-ditej
07.11.2022р.
31.10.2022р.
Управління Державної служби якості освіти у Київській області
Лист Міністерства освіти і науки України від 24.10.2022 № 1/12502-22 "Щодо відрахування дітей із закладів дошкільної oсвіти в умовах війни" https://bit.ly/3NpOdbP
17.10.2022р.
Асистент вчителя/вихователя в інклюзивному просторі
Нормативно-правове забезпечення здобуття освіти осіб з ООП на 2022/2023 навчальний рік.
1. Заклади дошкільної освіти
ЗАКОН УКРАЇНИ “Про освіту”
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
ЗАКОН УКРАЇНИ про дошкільну освіту.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text
ПОЛОЖЕННЯ про заклад дошкільної освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/305-2003-%D0%BF#Text
ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/530-2019-%D0%BF#Text
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої освіти та дошкільної освіти
https://mon.gov.ua/.../pro-zatverdzhennya-primirnogo...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році
https://mon.gov.ua/.../pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v8504729-22#Text
ПРО ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПІДТРИМКИ у дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах
https://mon.gov.ua/.../pro-viznachennya-rivnya-pidtrimki...
ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1289-2020-%D0%BF#Text
ТИПОВИЙ перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0582-18#Text
2. Заклади загальної середньої освіти
ЗАКОН УКРАЇНИ “Про освіту”
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
ЗАКОН УКРАЇНИ “Про повну загальну середню освіту”
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
ЗАКОН УКРАЇНИ про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1324-18#Text
ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/957-2021-%D0%BF#n8
ПОЛОЖЕННЯ про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0184-16#Text
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої освіти та дошкільної освіти
https://mon.gov.ua/.../pro-zatverdzhennya-primirnogo...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ для закладів загальної середньої освіти щодо визначення освітніх труднощів І рівня підтримки в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти
https://mon.gov.ua/.../31/Lyst.MON-1-23101-21.29.12.2021.pdf
https://mon.gov.ua/.../Metod.rekom.dlya.ZZSO.inkl.31.12.pdf
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році
https://mon.gov.ua/.../pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu...
ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1289-2020-%D0%BF#Text
ТИПОВИЙ перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0582-18#Text
ПОРЯДОК зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0564-18#Text
ПОЛОЖЕННЯ про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#Text
3. Соціальні послуги та фінансування
ЗАКОН УКРАЇНИ про соціальні послуги
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#Text
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0072-22#Text
УМОВИ допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0073-22#Text
ЛИСТ МОН щодо асистента учня (дитини) у закладах освіти
https://document.vobu.ua/doc/14771
Стаття 103-3. Субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text
ПОРЯДОК ТА УМОВИ надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/88-2017-%D0%BF#n8
4. Заклади професійної ( професійно-технічної) освіти
ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах професійної ( професійно-технічної) освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/636-2019-%D0%BF#Text
ЗАКОН УКРАЇНИ про професійну (професійно-технічну) освіту
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/103/98-%D0%B2%D1%80#Text
ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1289-2020-%D0%BF#Text
5. Заклади вищої освіти
ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/635-2019-%D0%BF#Text
ЗАКОН УКРАЇНИ про вищу освіту
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1289-2020-%D0%BF#Text
6. Позашкільна освіта
Організація інклюзивного навчання у закладах позашкільної освіти
https://mon.gov.ua/.../organizaciya-inklyuzivnogo...
ЗАКОН УКРАЇНИ про позашкільну освіту
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1841-14#Text
ПОРЯДОК забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1289-2020-%D0%BF#Text
7. Інклюзивно-ресурсні центри
ПОЛОЖЕННЯ про інклюзивно-ресурсний центр
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/545-2017-%D0%BF#Text
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ для інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій ( типології) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнів підтримки в освітньому процесі
https://mon.gov.ua/.../12/31/Metod.rekom.dlya.IRTS.31.12.pdf
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році
https://mon.gov.ua/.../pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu...
Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів та організацію освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану
https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86391/
8. Заклади спеціальної освіти
ПОЛОЖЕННЯ про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/221-2019-%D0%BF#Text
ПОРЯДОК зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, їх відрахування, переведення до іншого закладу освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0945-18#Text
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022/2023 навчальному році
https://mon.gov.ua/.../pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu...
14.10.2022р.
КОРЕКЦІЙНІ ПРОГРАМИ
Програми з корекційно-розвиткової роботи для дітей з порушеннями зору
Програми з корекційно-розвиткової роботи для дітей з порушеннями слуху
Програми з корекційно-розвиткової роботи для дітей із затримкою психічного розвитку
Програми з корекційно-розвиткової роботи для дітей з порушеннями опорно-рухового аппарату
Програми з корекційно-розвиткової роботи для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку
10.10.2022р.
Лист МОН від 29.09.2022 про роботу асистентів вчителів
22.09.2022р.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 30 серпня 2022 р. № 979
Київ
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України з питань діяльності спеціальних закладів загальної середньої освіти
21.09.2022р.
Лист МОНУ від 24.04.2019 р. № 6/41-19 “Щодо оплати корекційно-розвиткових занять (послуг)”.
19.09.2022р.
МОН зібрало перелік завдань, які виконує асистент учителя під час дистанційного навчання.
Про них ідеться в Методичних рекомендаціях щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році.
Зазначено, що під час дистанційного навчання асистент учителя:
- організовує спільно з учителем/-ями освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання;
- забезпечує навчання учня з ООП, за потреби здійснює в межах свого педнавантаження індивідуальне підключення поза часом онлайн-уроку та надає додаткові пояснення, виконує разом із дитиною домашні завдання, які були їй не зрозумілі;
- надає додаткові пояснення дитині щодо опанування матеріалу та виконання завдань в окремій онлайн-кімнаті, забезпечує перевірку виконання таких завдань;
- забезпечує реалізацію індивідуальної програми розвитку в межах своєї компетенції, зокрема досягнення поставлених у програмі цілей навчання, завдань на період дії ІПР, забезпечення визначених ІПР потреб тощо;
- забезпечує в межах компетенції реалізацію індивідуального навчального плану дитини (за наявності);
- забезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) задля організації навчання учнів з ООП;
- координує дистанційне навчання з батьками (іншими законними представниками) дитини, зокрема й завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали тощо;
- готує матеріали для дистанційного навчання для учнів з ООП, зокрема й консультує батьків щодо їх використання;
- забезпечує підготовку індивідуальних завдань та адаптацію навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей учня з урахуванням умов дистанційного навчання;
- забезпечує індивідуалізацію технологій дистанційного навчання з урахуванням особливих освітніх потреб, зокрема й обирає інструменти, консультує батьків щодо технічних особливостей їх використання з учнями з ООП;
- асистує вчителю під час дистанційних занять, зокрема допомагає під час обʼєднання учнів у пари і групи в ZOOM-конференціях, може долучатися до будь-якої пари / групи в будь-який момент, допомагати та виправляти помилки, слідкувати за підняттям рук, вмикати та вимикати мікрофони, вмикати демонстрацію екрану для показу презентацій та відео, слідкувати за чатом та відповідати на запитання учнів і батьків, які виникають під час уроку;
- асистує вчителю під час роботи з іншими учнями класу, які потребують першого рівня підтримки в закладі освіти, додаткових пояснень, індивідуального підходу, мають проблеми з опануванням матеріалу, зокрема й через перебування за кордоном чи на тимчасово окупованих територіях, відсутність доступу до онлайн-занять, наявність психологічної травми;
- надає учню та його / її батькам (іншим законним представникам) рекомендації щодо дотримання норм під час користування комп’ютерною технікою, щодо організації робочого місця дитини;
- спільно з іншими учасниками команди супроводу бере участь у розробленні ІПР;
- забезпечує ведення щоденника спостережень за дитиною з ООП задля відстеження динаміки розвитку та оцінювання рівня досягнення цілей навчання, зазначених в ІПР;
- створює індивідуальне портфоліо учня з ООП.
25.08.2022р.
Міністерством освіти і науки України було розроблено Умови допуску
асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього, затверджені наказом МОН від 17.11.2021 № 1236,
зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 січня 2022 р. за № 73/37409.
11.08.2022р.
Щодо оплати праці вчителям, які працюють з учнями з особливими освітніми потребами за індивідуальною формою навчання
07.07.2022р.
Управління Державної служби якості освіти у м.Києві
Особливості організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти в період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) (Постанова КМУ від 15.09.2021 №957 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти" (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 483 від 26.04.2022 )) http://surl.li/bjnpv
20.06.2022р.
16.06.2022р.
У Мінреінтеграції пояснили, чи відповідатимуть ті українці за те, що виїжджають через територію Росії та тимчасово окуповані території України.
Відповіді – на інфографіці.
13.06.2022р.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ОСВІТНІХ
ТРУДНОЩІВ ТА РІВНІВ ПІДТРИМКИ
У ДІТЕЙ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
https://drive.google.com/.../1OygU3NN4jD1sb4dieYe.../view...
04.05.2022р.
Постанова від 26 квітня 2022р. №483 "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019р. №530 і від 15 вересня 2021р. №957
02.05.2022р.
Міністерство освіти і науки України
У вівторок, 26 квітня 2022 року, Уряд затвердив bit.ly/3MHB0cq зміни до порядків організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освіти.
В умовах воєнного стану значна кількість осіб з особливим освітніми потребами була тимчасового переміщена до інших регіонів України. Зважаючи на це виникли нові умови організації освітнього процесу для осіб, які навчаються в інклюзивних групах і класах.
Наразі в жодному куточку України діти з ООП не відчувають себе в безпеці через відсутність належних умов для здобуття освіти, а також навантаження на батьків і заклади, які частково виконують функцію прихистку для біженців. З метою покращення ситуації, зміни до порядків знімають деякі обмеження на період дії воєнного стану.
Докладніше: bit.ly/3vrPKX7
31.03.2022р.
Про спрощений процес встановлення опіки чи піклування над дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, в умовах воєнного стану
30.03.2022р.
Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів та організацію освітнього
процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану
28.03.2022р.
28 березня 2022 року, Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет підписав наказ №274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».
Наказ регулює забезпечення та організацію органами управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, зокрема, в підпорядкуванні яких перебувають ЗЗСО (далі – заклади освіти) та установи освіти:
Наголошуємо, що згадані заяви подаються без додаткових документів, бо у цей складний час їх може не бути фізично. Але якщо збереглися будь-які копії (свідоцтво про народження дитини, свідоцтво досягнень, інші письмові підтвердження результатів навчальних досягнень тощо), їх подання допоможе закладам освіти в оформленні всіх необхідних документів.
· зарахування здобувачів загальної середньої освіти, які вимушені були змінити місце навчання та/або проживання (перебування) та знаходяться в Україні чи за її межами, до закладів освіти за заявою, що подається до закладу;
· здобуття загальної середньої освіти за будь-якою формою, що може забезпечити заклад освіти та є найбільш безпечною;
· оплату праці працівників закладів освіти та установ освіти незалежно від їхнього поточного місця проживання (перебування), зокрема шляхом прийняття рішення (розпорядження, наказу) про оголошення простою в закладах освіти, що не можуть здійснювати освітню діяльність внаслідок збройної агресії російської федерації;
· проживання здобувачів освіти та осіб, які їх супроводжують (батьків, опікунів, інших законних представників, родичів тощо), працівників закладів освіти та установ освіти в пансіонах, гуртожитках, а також харчування в разі подання відповідної заяви;
· працевлаштування працівників і вакантні посади (за наявності) у разі подання відповідної заяви;
· ведення окремого обліку та формування реєстрів здобувачів освіти за місцем перебування, що мають містити таку інформацію: прізвище, ім’я та по батькові, дата народження, місце проживання (перебування), місце навчання (заклад освіти), попереднє місце проживання, попереднє місце навчання, форму здобуття освіти, належність до категорії осіб з особливими освітніми потребами.
Привертаємо увагу до питання підтвердження наявності документу про загальну середню освіту.
Відповідно до наказу має бути організовано прийом закладами освіти заяв щодо надання інформації про отримані в Україні документи про загальну середню освіту, поданих у будь-який спосіб за вибором заявника, їх узагальнення та надсилання державному підприємству «Інфоресурс» протягом 3 робочих днів від дня надходження відповідних заяв.
Державне підприємство «Інфоресурс» буде опрацьовувати згадані вище заяви, якщо вони надійшли безпосередньо до підприємства (сайт або електронна адреса info@inforesurs.gov.ua).
Додатково повідомляємо, що особа, яка володіє інформацією про серію та номер власного документа про загальну середню освіту, має можливість за посиланням оформити електронний запит і отримати на електронну пошту всю інформацію щодо власного документу про освіту, що міститься в Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО), зокрема, у формі електронної виписки з кваліфікованими електронними підписом і печаткою технічного адміністратора ЄДЕБО.
Першоджерело:
17.03.2022р.
Деякі питання надання державної соціальної допомоги на період введення воєнного стану
ПОСТАНОВА
від 07 березня 2022 р. № 214
17.03.2022р.
Процедура усиновлення та тимчасового влаштування дітей.
11.03.2022р.
21.02.2022р.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ КАТЕГОРІЙ (ТИПОЛОГІЇ) ОСВІТНІХ ТРУДНОЩІВ У ОСІБ З ООП ТА РІВНІВ ПІДТРИМКИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
21.02.2022р.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ОСВІТНІХ ТРУДНОЩІВ І РІВНЯ ПІДТРИМКИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
17.02.2022р.
04.02.2022 року набув чинності державний стандарт соціальної послуги
"Супровід під час інклюзивного навчання"
на проведення (надання) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг)
{Порядок та умови доповнено додатком 3 згідно з Постановою КМ № 863 від 15.11.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 129 від 27.02.2019}
приймання проведених (наданих) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг)
{Порядок та умови доповнено додатком 4 згідно з Постановою КМ № 863 від 15.11.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 129 від 27.02.2019}
27.01.2022р.
Постановою Кабінету
Міністрів України
від 14 лютого 2017 р. № 88
ПОРЯДОК ТА
УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
27.01.2022р.
ПОСТАНОВА від 28 липня 2021 р. № 769
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/769-2021-%D0%BF#Text
24.01.2022р.
Про доплати за роботу в інклюзивних класах і групах з 1 січня 2022 року.
Повний текст документу:
Деякі питання встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) та доплат за окремі види педагогічної діяльності у державних і комунальних з...: постанова Кабінету Міністрів України. Документ 1391-2021-п Режим доступу: https://clc.to/xIPbyg
Коментарі освітнього омбудсмена щодо цих доплат - https://eo.gov.ua/nadbavky-i-doplaty.../2022/01/13/
20.12.2021р.
Рівні підтримки в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах закладів дошкільної освіти – Додаток 2
Рівні підтримки в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти – Додаток 3
06.09.2021р.
Лист Міністерства освіти і науки України від 23 липня 2021 "Щодо особливостей організації навчання" за посиланням:
https://www.schoollife.org.ua/download/classman/list_3101.pdf
30.04.2021р.
ДБН В.2.2-40:2018 Інклюзивність будівель і споруд
https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/dbn_v_2_2_40/1-1-0-1832
30.04.2021р.
Порадник щодо створення доступного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення
https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/17-presentation-2018/poradnuk.pdf
30.04.2021р.
Атестація педагогічних працівників
26.04.2021р.
Строки здобуття освіти учнями з особливими освітніми потребами залежно від їх індивідуальних потреб.
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585» від 21 серпня 2019 р. № 773.
https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-postanovi-ka-773
08.04.2021р.
Про затвердження Порядку створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти
08.04.2021р.
Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року № 414
08.04.2021р.
Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти
Про затвердження Порядку комплектування дошкільних навчальних
закладів (груп) компенсуючого типу
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0414-06/print
06.04.2021р.
Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019 - 2020 н.р.
06.04.2021р.
Про затвердження Положення про санаторну школу
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1026-2018-%D0%BF/print
02.04.2021р.
Постанова Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/530-2019-%D0%BF/print
02.04.2021р.
Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр
26.03.2021р.
Постанова Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладахпрофесійної (професійно-технічної) освіти
26.03.2021р.